tisdag 29 juli 2008

Inskränkt var ordet

I fredags blev jag "påhoppad" (egentligen mer omnämnd, eftersom de bara inleder artikeln med att namedroppa mig, och sen inte överhuvudtaget refererar till mina argument...) av SSU Södra Älvsborg i Borås Tidning.

Sitter och filar på ett svar. Det är bara så svårt att ta debatten seriöst, eftersom jag uppriktigt sagt blir rädd när jag ser deras åsikter. De anser att det självklara svaret på "Vill vi verkligen ha ett samhälle där människor kan välja bort det gemensamma?" är nej.

Statens rättigheter ska tydligen gå före människornas. Var är rättvisan i det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är tråkigt att du känner att du blivit påhoppad av dem. Känner du alltid så när någon svarar på dina debattartiklar?

De inleder med att skriva att du inte tycker det spelar någon roll om kommunerna äger skolorna eller inte. Det är väl så du tycker, eller hur?

Sen förklarar skriver de varför det är viktigt att skolan drivs i kommunalregi. Är inte det så man ska skriva ett svar? Du skriver varför du tycker att att det inte spelar någon roll om de drivs i kommunal eller privat regi och de svarar varför de tycker att det spelar roll. Jag ser inte problemet. Så du får gärna utveckla det.

"Statens rättigheter ska tydligen gå före människornas. Var är rättvisan i det?"

På min blogg publicerade jag nyligen en debattartikel som är inskickad till BT, där jag förklarar varför jag är emot friskolor. Ta dig tid och läs den, så får du förklara för mig sen varför du anser att vi bara värnar om statens rättigheter och inte elevernas.

Vänliga hälsningar
Johan Dahlberg