tisdag 6 maj 2008

Alexandra Gillström

Hej!

Jag kallas Allis och är en 19 år ung dalkulla med kristallklar rikssvenska. Hemma är Borlänge och där hittas jag i simhallen, på ett fik med vännerna eller på väg mot tåget. Om dagarna studerar jag tredje året på naturlinjen på en friskola i Falun och är i full färd med att ta studenten!

Eftersom skolgången är en så stor del av livet kan jag inte bli annat än riktigt arg på alla de gånger som min och andras utbildning blivit hämmad på grund av problemen i vårt svenska skolsystem. Dessa brister har uppkommit främst på grund av att politiker tror sig veta bättre om din och min skolgång än vi själva gör tillsammans med våra lärare och föräldrar. Detta har gjort att IV idag är det största gymnasieprogrammet och att var fjärde elev går ut grundskolan med IG i något ämne. Det är inte okej, MSU har idéerna för en bättre och friare skola! MSU är elevernas röst mot klåfingriga politiker som borde låta elever och experter inom skolan få mer att bestämma och säga till om. Detta är vad som driver mitt engagemang framåt och jag är riktigt glad över att nu sitta mitt andra år som ledamot i MSU Rikskommitté!

RK är mina ansvarsområden att arrangera Höstkonferensen samt två av Rikskommitténs kampanjturnéer. Mina fadderdistrikt är Göteborg, Jämtland, Skåne och Södermanland.

Vi ses mer i fortsättningen! =)

MSU – Vi är mer än bara vänner!

Inga kommentarer: