måndag 5 maj 2008

Alexander "Klurre" Klaréus


Mors!
Alexander Klaréus heter jag, men kallas oftas för klurre (pga bananernas böjning). Jag sitter i Rikskommittén (RK) sedan en vecka tillbaka och ansvarar där för spetsutbildningar. Mina fadderdistrikt är små men vackra, nämligen: Blekinge, Gotland, Kalmar, Kronoberg, Skaraborg och Värmland.

Jag själv är från det stora kärleksfulla distriktet MUF Stockholm, men från den lilla föreningen MUF Roslagen, som jag lett under två års tid.

Mitt engagemang har utgångspunkt i min tro på människan. Jag tror att människor har förmågan att fatta beslut rörande sina egna liv själva och inte behöver förmyndas över utav politiker. Jag brinner även för miljö och integration, då jag tycker det är viktigt att alla skall få möjligheten att förverkliga sinna drömmer i ett grönt, fräscht och frihetligt Sverige!

Utöver MUF så gillar jag att lyssna på Jimi Hendrix och The Beach Boys, samt studerar Samsam på Jensen Gymnasium Norra i Stockholm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, den här killen är ju ganska cool. Jag gillar honom skarpt, LYCKA TILL I RK!

PUSS

Anonym sa...

Läs sanningen om Jensen på www.metrobloggen.se/skitskolor