onsdag 3 december 2008

Nytt inom skolområdet

Hej hej.. Har varit borta ett par dagar från internet, mobiltäckning och allt vad bloggar heter. Är väldigt trött och ser fram emot att komma hem och sova. Däremot kan jag inte låta bli att ge er länkar till två nya saker som har hänt på skolområdet:



Jättebra initiativ! Lite bitter är jag dock eftersom detta var MSU:s kommande utspel som vi har planerat till januari. Fan.


Men men, det är ju bra att det redan har kommit högre upp på dagordningen.






I korthet kan jag säga att det ser bra ut. Äntligen kommer eleverna att få bättre utbildade lärare!



.................................................. Och så måste jag bara tillägga att jag idag har diskuterat skolpolitik med Fredrik Reinfeldt. Han velar vad gäller begränsandet av specialutformade program och lokala kurser. Inte bra.

Förslaget måste stoppas, så att elevernas valfrihet inte minskar. Förhoppningsvis kan jag få tillfälle att argumentera lite mer vid ett senare tillfälle, nu gick större delen av tiden till att diskutera annan "ungdomspolitik". Trots att han inte alltid har rätt, så gillar jag verkligen vår statsminister.

Inga kommentarer: