torsdag 10 april 2008

Tv-debut i Lilla Löpsedeln


Imorse var jag med i Lilla Löpsedeln på SVT 1. Jag kommenterade diskussionen om en bojkott utav OS i Lina. Det är viktigt att förklara varför vi inte vill ha en bojkott: för att Kina bara skulle sluta sig ännu mer, och det drabbar bara det kinesiska folket. Vi vill tvärtom ha mer dialog och mer samarbeten med Kina, för att på så sätt få igång en demokratisk utveckling.

Fredrik Reinfeldt gör rätt som besöker Kina i dagarna, och jag tycker att fler ledare borde göra det. Varje gång ska de prata om mänskliga rättigheter. De ska visa att det faktiskt fungerar väldigt bra att låta människor surfa på vilka google-sidor som helst, att tillåta medlemskap i organisationer och att ha domstolar och press som inte styrs av det kommunistiska partiet.

Här är jag tillsammans med programledaren Pelle Nilsson i studion.

Här kan ni titta, jag kommer i bild 06:55 in i inslaget.

Inga kommentarer: