torsdag 23 oktober 2008

Reklamen för crimemedicine.com


Ni har säkert sett den, en trevlig kvinna med bländande leende och klädd i vit rock talar om superbilliga och lättåtkomliga mediciner på nätet. Reklamen har florerat ett par dagar nu och min sambo Caroline och jag har sett den ett flertal gånger både på tv och i tidningarna.

Först nu, i programpausen för Fringe, utbrister Caroline: "Alltså, den här måste väl ändå vara på skämt?", varpå jag säger att det är Läkemedelsverket som står bakom, och att människor tycker att satiren är helt uppenbar för att budskapet ses som absurt. Caroline säger då: "Men, jag tyckte det lät jättebra ju, det var bara det där med att chansa på innehållet som fick mig att tvivla. Annars hade jag lätt köpt".

Det slår mig att jag håller med henne. Smidigt, billigt, diskret och effektivt. Vem vill inte ha sin medicin så?

Inga kommentarer: